fredag 2. april 2010

Apple iPad, nei takk!


For de som venter på apple iPad: forvent ikke noe banebrytende teknologi av dingsen som blir beskrevet som en forvokst iPhone. Apple er mester i å hype opp sine produkter med hemmeligholdelse og såkalte "lekkasjer" om produktene. Den eneste grunnen til at du går rundt og drømmer om en iPad, er fordi alle snakker om den (inkludert denne bloggen!). Ikke la deg lure! De fleste av produktene til apple har gammel teknologi. Det blir som om BMW skulle selge biler uten ABS-bremser og xenon-lys, og lansert de som sine siste modeller.

Hvis du mot all sannsynlighet har lyst til å prøve å skaffe deg en iPad, kan du klikke deg inn på Bidit

65 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha! Du sa vel det samme om iPhone?

2. april 2010 kl. 18:17
Anonym sa...

" De fleste av produktene til apple har gammel teknologi "

Nestegang du skal prøve å dra folk inn på blogen så kanskje du burde vite lit mer hva du kaster deg uti? Apple er kjent for å være først ute men nyinvasjon og teknologi....når en samtidig leser reviews på nettet nå hvor iPad blir hyllet så tror jeg du burde stille og rolig finne noe annet å skrive om...

2. april 2010 kl. 18:24
Anonym sa...

ahahha latterig kommentar!
iPad? JA TAKK!

2. april 2010 kl. 18:24
Anonym sa...

Interessant å se hvordan noen kan avfeie et produkt helt og holdent uten selv å ha prøvd det.

2. april 2010 kl. 18:28
Anonym sa...

Stakkars! har du ikke noe annet å foreta deg? Prøv å finne noe du kan ha LITT greie på ihvertfall.

2. april 2010 kl. 18:35
Anonym sa...

Har aldri kjøpt noe apple produkt å kommer heller aldri til å kjøpe noe apple produkt... Alt dem lager er ALTFOR dyrt iforhold til det du får. Du kan få tak i en mp3 spiller som er mye bedre enn ipod og har mye mer plass på(tenker ikke på den classic nå med 120 gb..). Men liker bare ikke apple produkter, det er vel det jeg prøver å si..

2. april 2010 kl. 18:36
Anonym sa...

Synes både iPhone og iPad frister mindre enn vinter hele året, og har aldri giddet å ofre det en tanke. Prøvde en gang en iPod, og ble tvunget til å bruke Mac på høgskolen, men nei nei og nei. Men resten av saueflokken må gjerne løpe og kjøpe en forvokst telefon (nesten) til noen laken :)

2. april 2010 kl. 18:36
Anonym sa...

iPhone brakte intet nytt (men iTunes gjorde det). iPhone var gammeldags før den kom (HTC hadde f.eks. allerede touch-grensesnitt). iPad gjør mindre enn andre tablets.

Men det kommer fra Apple, så da så...

2. april 2010 kl. 18:44
Anonym sa...

Jeg skal lage et bokmerke til denne siden, så skal jeg ta det frem om 1 år og le av hvor feil du tok ;)

2. april 2010 kl. 18:44
Anonym sa...

"Jeg skal lage et bokmerke til denne siden, så skal jeg ta det frem om 1 år og le av hvor feil du tok ;)"

Du er mindre smart skjønner eg. Er ingenting i teksten hans som han kan ta "feil" av. Ingen tvil om at dette blir ein suksess, men ikkje pga at det er eit revolusjonerende produkt. For mange dumme konsumenter.

2. april 2010 kl. 18:53
Anonym sa...

Legg merke til hvor BITRE de aller aller fleste Apple-motstandere fremstår...! Artig... :)

2. april 2010 kl. 18:54
Anonym sa...

Trur du må lære deg definisjonen av bitter. Er nok flest eple elskere som blir bitre når dei skjønner at dei er blitt lurt! Dyrere en pc og kan gjere mindre - hva er bra med det ?

2. april 2010 kl. 19:01
Anonym sa...

iPhone var da ikke gammeldags da den kom, den hadde state-of-the art touch skjerm, et OS hvor brukeropplevelsen var satt i fokus og alle funksjoner designet fra bunnen av rundt touch ... Den var rett og slett en revolusjon og selv i dag er det absolutt INGEN som matcher presisjonen i touch grensesnittet Apple leverer.

Android telefoner nærmer seg men det sier vel sitt når produsenter som HTC velger å legge sitt eget "gui skall" på toppen av grensesnittet i Android og Windows Mobile for å forbedre brukeropplevelsen ...

2. april 2010 kl. 19:09
Anonym sa...

He he, dårlig forsøk på å provosere :-)
Skriv heller om noe du har et fnugg av peilig på(og erfaring med) neste gang!

2. april 2010 kl. 19:15
Anonym sa...

Svært få "bitre" eple eiere, i motsetning til PC eiere har de som regel tatt et valg når de kjøpte seg en Mac. Ingen Mac maskiner er dårligere, så det er umulig å bli lurt. Alle har bra komponenter som matcher godt sammen og Apple har også tatt seg bryet med å få det til å se pent ut. Sånn er det bare, folk flest liker å omgi seg med pene ting - om det er bilder på veggen, en Audi i garasjen eller kunst på hylla.

Klart du kan sette sammen din egen plastbokser med mer futt for mindre penger, du kan prøve deg frem med ulike kjøleløsninger for å redusere viftestøy, du kan overklokke og presse komponentene til det ytterste og du kan kaste bort uker og helger på tuning og tweaking ... I såfall har ikke Apple noen produkter til deg, men for mange andre er det helt greit å betale Apple for jobben.

Dessuten er det mulig å selge brukte Mac'er og de holder seg bra i pris, så man får igjen desto mer når man selger den.

2. april 2010 kl. 19:19
Anonym sa...

iPhone og iPad... Bare tull, snakk om å bli avhengige av å ha en dings som ser "dritfet" ut og har teknologi som du nødvendigvis ikke engang bruker.

Synes vanlig mobil uten videokamera, mp3-spiller, trykkskjerm og det tullet er bra nok. Skal si de varer lengere enn i-opplegget.

Men det blir vell ikke lenge til folk selger iPhone og iPadden sin for noe nytt som er enda mer "revolusjonerende"(muligens en liten skrivefeil men hvem er interessert i det?)

2. april 2010 kl. 19:24
Anonym sa...

Apple er generelt dyrt og dårlig. Nei takk jeg lar meg ikke lure av hypen.

2. april 2010 kl. 19:24
Anonym sa...

Vi snakker om iPad...

2. april 2010 kl. 19:25
Anonym sa...

"Apple er kjent for å være først ute men nyinvasjon og teknologi"

Haha, makan til idiotisk kommentar. Derfor MMS ikke kom til iphone f0r 3GS og f0rste iphonen ikke hadde 3g? Apple er IKKE ledende innen teknologi.

2. april 2010 kl. 19:26
Anonym sa...

"Er nok flest eple elskere som blir bitre når dei skjønner at dei er blitt lurt!" De skjønner ikke at de har blitt lurt. Thats the problem.

2. april 2010 kl. 19:36
Anonym sa...

En blir bundet for mye opp mot Apple med disse produktene.

2. april 2010 kl. 19:42
Anonym sa...

Jeg er student og ser flere grunner til å kjøpe iPad. Viktigste grunner har jeg begynt med på toppen:

* 3G tilkobling på den dyreste modellen (ellers hadde iPad vært uinteressant for meg)
* Lett å bruke
* Liten og lett, har ikke tastatur
* Greit å lese e-bøker på (litt usikker på om skjermen er grei å lese på ute i solen)
* App Store som kommer til å inneholde mange spennende og betydelig kvalitetssikrede programmer og spill

Her venter jeg bare på en reprise på iPhone eventyret. I så fall kommer det til å ta flere år før noen andre har en lignende dings som integrerer flere godt gjennomtenkte løsninger.

Ja, jeg har også iPhone og jeg skulle gjerne hatt muligheten for bakgrunnskjøring av Spotify og mulighet for å låse rotasjonen av iPhone (vet at dette går ved jailbreak). Så perfekt er den ikke. Det tror jeg ikke iPad blir heller, men den blir så mye bedre enn hva konkurrentene har nå. Jeg mistenker også at iPad kommer til å ligge foran konkurrentenes enheter innen 3-4 år fra nå. Så lenge kan jeg bare ikke vente.

2. april 2010 kl. 19:46
Anonym sa...

*3G, vil vel strengt tatt finnes på konkurrentenes pader også. Dette finnes også på Notebooks som har flere anvendelsesmuligheter.
*Lett å bruke, er kanskje ikke noe som kun kan tilegnes iPad?
*Liten og lett, har ikke tastatur. Størrelsen er oppgitt. Det vil finnes større og det vil finnes mindre. At den ikke har tastatur vil kanskje ikke være noen fordel i seg selv?
*e-bøker leses mye lettere på en e-bokleser med elektronisk blekk. Batteritiden 12 timer, kan bare ikke sammenlignes med en e-readers batteritid.
'App Store har fordelen med kvalitetsprøvde programmer, men også uten ønskede programmer som holdes utenfor pga. en meget spesiell policy som mange stiller store spørsmålstegn med.

Jeg forstår konseptets fordeler, men ser ikke at det tilfører en eneste fordel som ikke en god notebook har. Batteritiden er nå like bra og er under stadig forbedring for disse. At man ikke har tastatur er vel strengt tatt en ulempe fremfor en fordel. Et skyvetastatur under skjermen hadde vært helt topp.
Det kommer nå flere og flere alternativer til iPad, og det ville vel vært en fordel for enhver forbruker å se hva disse tilfører før man sier at man vil kjøpe nettopp Apples produkt. Ser man ikke dette så er det kun fordi det har med merket å gjøre og ikke har noe med teknologien å gjøre.

2. april 2010 kl. 20:08
Anonym sa...

er riktig fornøyelig å lese Apple haterenes kommentarer her. Men får vel si velkommen etter om et år når den banebrytende apple-teknologien kommer hos andre produsenter også...

2. april 2010 kl. 20:17
Anonym sa...

Apple fremhever hvor surfevennlig iPad er, men har ikke støtte for flash fordi flash ifølge Apple er for "gammeldags" (finner man egentlig en nettside nå for tiden uten flash-komponenter?). iPad har heller ikke støtte for usb (som er standard for overføring). Web-camera er heller ikke med. Valget med å kjøre video i 4:3 nå som alt går i 16:9 er også veldig merkelig.
Hvordan i all verden kan Apple bare drite i sånt som for brukerne er selvfølgeligheter, og deretter påstå at iPad er 'nyskapende' og 'brukervennlig'?

2. april 2010 kl. 20:31
Anonym sa...

til
Haha, makan til idiotisk kommentar. Derfor MMS ikke kom til iphone f0r 3GS og f0rste iphonen ikke hadde 3g? Apple er IKKE ledende innen teknologi.

Det var amerikanerne - ikke apple - som hadde skylden for det. Amerikanere ligger(jeg bor i usa) 10-20aar bak Norge naar det gjelder technologi. De bruker sjekk, har ingen ordentlig nettbank, syns voicemail er drit fett og brukte ikke mms foer for ett aar siden. det var ingen som oensket det, saa det var helt rikitg av apple aa vente..

2. april 2010 kl. 21:18
Anonym sa...

Det er en ting apple virkelig klarer, som ingen andre klarer aa kopere: det bare fungerer. Etter to aar er hvilken som helst knallpc treg og vanskelig. Etter 5 aar fungerer apples mac like godt. Apple var ikke foerst ute med touch skjerm, men de var de foerste som fikk det til. Alt annet er clumsy og henger..

iPad er nyskapning fordi apple ikke oensker aa henge seg paa acer waiven. smaa baerbare er trege og kan aldri fungere like bra som apple oensker.
iPad er for den kresne bruker som et TILLEGGSPRODUKT ikke en erstatning. Jeg vet jeg kommer til aa bruke den masse, og gleder meg til aa faa den i posten i morgen!!

Missunnelse og bessevissere florerer alltid naar Apple lanserer for ja, det er dyrt. Det er dyrt fordi de er alene om det og dermed KAN ta de prisene de oensker.
De utvikler, som eneste brand, BAADE hard- og software og det er klart det koster.

Til alle iPad fans: ikke bry dere om misunnelsen og bessevisserne, dere vet jo selv at de ikke har peiling paa hva de gaar glipp av.

2. april 2010 kl. 21:24
Anonym sa...

Sitat fra Anonym "Det kommer nå flere og flere alternativer til iPad, og det ville vel vært en fordel for enhver forbruker å se hva disse tilfører før man sier at man vil kjøpe nettopp Apples produkt. Ser man ikke dette så er det kun fordi det har med merket å gjøre og ikke har noe med teknologien å gjøre.".

Det kan vel se ut som om jeg har lyst til å kjøpe iPad pga at det er Apple, men jeg sa aldri dette rett ut. Jeg er villig til å kjøpe andre alternativer. Jeg har søkt i flere timer på nettet og ikke funnet noen alternativer til iPad per i dag.

"*Lett å bruke, er kanskje ikke noe som kun kan tilegnes iPad?".

Ja, det er godt mulig det finnes andre enheter som blir like (eller mer) brukervennlige.

"*e-bøker leses mye lettere på en e-bokleser med elektronisk blekk. Batteritiden 12 timer, kan bare ikke sammenlignes med en e-readers batteritid."

Ja, jeg skulle gjerne hatt Amazon Kindle, Nook eller noe lignende som har slik e-papir teknologi som du viser til. Eneste grunnen til at jeg ikke vil ha en slik er at de ikke har samme berøringsmuligheter og nettleserfunksjonalitet som iPad.

"*Liten og lett, har ikke tastatur. Størrelsen er oppgitt. Det vil finnes større og det vil finnes mindre. At den ikke har tastatur vil kanskje ikke være noen fordel i seg selv?"

Jeg kan med hånden på hjerte si at tastatur på en netbook som er 10 tommer eller mindre ikke er noe for meg. Tastaturet er til irritasjon pga størrelsen og jeg har bare lyst til å rive det av og sitte igjen med skjermen. Derfor skrev jeg: Liten og lett, ikke tastatur.

En batteritid på tolv timer er ikke noe problem for meg. Jeg er sjelden uten strømuttak. Skal jeg på fjellet, hytta eller i naturen da tar jeg i hvert fall ikke med noe elektronikk. På hytta skal jeg ha fred!

"'App Store har fordelen med kvalitetsprøvde programmer, men også uten ønskede programmer som holdes utenfor pga. en meget spesiell policy som mange stiller store spørsmålstegn med."

Helt enig, dette burde Apple skjerpe seg på.

Så kan jeg slutte kommentaren min med å si at jeg har tro på iPad, og ikke like stor tro på konkurrentene pga historien til iPhone. Men jeg venter nok med å kjøpe iPad til det kommer flere ting å velge mellom for å være på den sikre siden.

2. april 2010 kl. 21:28
Anonym sa...

til
"Generellt er apple elskerne ikke så teknologi-flinke så de lar seg villig lure av smart markedsføring fra apple. "

Der tar du feil. Jeg studerer ved et av usa (og verdens) fremste it og ingenioer-universiteter. Det er meget faa av de hardbarka nerdsa her som ikke har iphone og mac..

2. april 2010 kl. 21:30
Anonym sa...

Haha "Apple utvikler egen hardware", det var dagens lættis.

2. april 2010 kl. 21:32
Anonym sa...

Ha ha ha! Dette er bare helt herlig! Vi som elsker Apple gidder ikke å bruke tid på å rakke ned på andre dingzer - fordi vi er opptatt av å lovprise Apple. Og de som hater Apple er teite nok til å gi Apple bare mer og mer oppmerksomhet! Livet er herlig! Ha ha ha! : )

2. april 2010 kl. 21:32
Anonym sa...

In the end handler det om smak og behag. Men en ting er sikkert: Apple brukerne er svært godt fornøyd! Et eksempel er denne undersøkelsen som er gjort i Norge: http://www.amobil.no/artikler/ingen_er_misfornoyde_med_iphone/75590

2. april 2010 kl. 21:35
Anonym sa...

Jeg har hatt MS baserte dingzer siden 90 tallet. Og må dessverre si at jeg rødmer av skam når jeg ser hva Apple får til med brukergrensesnitt. De er helt overlegne...

2. april 2010 kl. 21:38
Anonym sa...

Apple gjør det igjen. De lager produkter som markedet vil ha... Apple er snart mer verdt enn Microsoft. Takk til Bill som reddet Apple for noen år siden. Livets ironi...

2. april 2010 kl. 21:41
Anonym sa...

Ipad-utfordrer: http://www.aftenposten.no/forbruker/digital/article3585811.ece

2. april 2010 kl. 21:48
Anonym sa...

WePad har større skjerm og flere pixels, men ikke bedre oppløsning (som måles i DPI). De fleste (deg inkludert) blander begrepene.

Men, bortsett fra det, kan jeg si med en gang at WePad aldri kommer til å slå an på samme måte som iPad. Grunnen er nettopp at den forsøker å tilby "alt" og dermed er hverken fugl eller fisk :D

Det er litt som Apple selv sa, de var minst like fornøyd med det de hadde latt være å ta med på iPad'en ... Det er en filosofi, det den gjør - gjør den bra (kanskje til og med best). Å være jack of all trades, master of none er ingen god business, hverken for kundene eller produsentene :)

2. april 2010 kl. 22:21
Anonym sa...

APPLE er kjent for å være enkelt å bruke. Enkle menyer. Intuitivt. Lett å forstå. Faren min er 70+, og slet med å skjønne PC, men da han fikk iMac forstod han alt ganske kjapt.

Ergo: De som bruker Apples produkter har ikke samme IQ-nivå som PC-brukere, derfor går de for enkle grensesnitt.

Alternativt, som med far, så har de ikke teknisk erfaring med data.

Og til slutt, sære folk som tror det øker statusen å ha et Apple-produkt. Har selv hatt iPhone og iPod. Byttet kjapt til Nokia E75 og Creative mp3-spiller, som er mye bedre produkter.

2. april 2010 kl. 22:25
Anonym sa...

Ha ha ha! Eplet faller ikke langt fra stammen... Get it?

2. april 2010 kl. 22:37
Anonym sa...

En hilsen fra markedsavdelingen i Apple:
Takk til alle som er med på å gjøre iPad til tidenes mest omtalte produkt! Keep ut the good work!

2. april 2010 kl. 22:38
Anonym sa...

Artig at du er imot iPad samtidig som du mottar penger for å annonsere for iPad på siden din ;o) Det ligger nå en flott annonse for iPad på siden din, indirekte gjennom Bidit-auksjonstjenesten.

2. april 2010 kl. 23:01
Anonym sa...

http://mattgemmell.com/2010/02/05/how-to-compete-with-ipad

2. april 2010 kl. 23:19
Anonym sa...

Synes også at Apple har kule brukergrensesnitt og Ipod/Iphone har jo overlegen nettleser og haugevis av apps.Knall touchscreen og alt. Men det irriterer noe sinnsvakt at de ikke kan legge inn flash og at man ikke kan høre på musikk samtidig som man surfer. Der suger Ipad også, fordi den ikke kan multitaske.Det burde de klare å fikse.

2. april 2010 kl. 23:26
Anonym sa...

Dette er menighet! Vi som har vokst opp med PC AT ATX, vet at den frie leveranse av utstyr til den såkalte IBM PC og alt tilleggutsyret til Commondore maskinene, skapte forutsetnigen for billige PC til folket. Apple har stått på den andre siden og saksøkt enhver som har forsøk å levere alternativt utstyr.
Indirekte kan Apple menigheten takke oss PC folk for prisraset på Apple produkter. Produkter som lever i skyggen av en kvalitetsmyte.
Med en menighet som i sin iver forsvarer Apple, istedet for å stille krav, når de levere dårlige produkter.

2. april 2010 kl. 23:26
Anonym sa...

Jeg sliter veldig med å forstå den mengden mennesker som bare MÅ ha Appleprodukter, samme hvor gode de faktisk er. Jeg er vanvittig glad i min Ipod Touch (som jeg riktignok fikk gratis) men billigste Ipad er priset som en god spec'et 11 eller 13" pc. Og listen over ting som trekker ned er ganske lang og inkluderer blant annet ingen flash, ingen multitasking og aluminiumsdekselet som gjør den ganske glatt, kan være rimelig ubehagelig å holde.

Ser også alle som fire år etter lansering SKAL ha Iphone. De vet ikke hva det er, men de skal ha den! Blir også forbløffet av disse som eeeelsker Apple, og gjerne skal ha både Iphone, Ipod Touch OG Ipad, og kaller alle kritiske røster for grunnløse hatere.

Med behov for ultrastabil jobbedata i prisklassen 20 000+++ hadde jeg glatt gått for Apple, til dagligdags bruk ellers holder de på med en masse fjas som gjør produktene deres mer utilgjengelige enn tilgjengelige. Både på Iphone og Ipad sklir det over i en prisklasse hvor jeg ikke gidder å danse på den tynne linja Apple dikterer.

2. april 2010 kl. 23:59
Anonym sa...

Amen!

3. april 2010 kl. 00:01
Anonym sa...

Til alle Apple-motstandere: Selv har jeg vært PC-frelst i mer enn 20 år, og jeg har prøvd flere mobilmerker før jeg i fjor sommer gikk over til min første Iphone. Jeg angrer ikke ett sekund på det valget. Den fungerer 100% i forhold til alt det jeg har bruk for. At kameradelen ikke er bra innendørs, er ikke så nøye. Det er veldig enkelt brukergrensesnitt, slik at selv bestemor på 90 vil kunne klare å bruke den uten problemer. Den dagen jeg får råd til det, vil jeg fase ut alt jeg har av pcer, og heller gå over til Mac. Microsoft holder fortsatt på å lage programvare som er lite brukervennlig, og til stadighet må en oppdatere fordi det er oppdaget sikkerhetshull. Dessuten, når du kjøper en pc, følger det mye testprogrammer som presser prisen ned. Det blir alltid liggende grums fra disse, selv om du fjerner programmene. Dermed blir maskinens lagringsplass spist opp av mye "dritt" som jeg selv heller vil velge å installere selv fra bunnen av. Og, etterhvert som det kommer nye utgaver av eksempelvis Office-programmene, så blir de dyrere og vanskeligere, og ikke minst mer ressurskrevende å bruke. Om Microsoft skal ha en mulighet til å beholde sin posisjon, må de snu helt om. Ikke tenke i "DOS" Jeg vurderer nå faktisk å kjøpe en Ipad, til bruk i endel sammenhenger i min hverdag. Den vil da fint supplere annet datautstyr jeg har i dag.

3. april 2010 kl. 01:33
Anonym sa...

apple låser deg til alt dem lager "og spionerer som faen" jeg venter på google sin utgave .. :)

3. april 2010 kl. 03:22
Anonym sa...

"Til alle Apple-motstandere: Selv har jeg vært PC-frelst i mer enn 20 år, og jeg... etc"

Prøv å trykke enter en gang i blant. Eller vent - bruker du mac ?

3. april 2010 kl. 07:36
Anonym sa...

Dette er et produkt teknonerder bør være forsiktige med å uttale seg om, for dette er IKKE et produkt for teknofreaks som vil ha alt i et produkt. Dette er et produkt for alle andre, dvs 99%. Dette er et produkt for morra di, kanskje bestemor tør å leke seg. Det er et utmerket verktøy for barn, funksjonsreduserte mm... Apple er best på universell utforming, men det er det ikke alle som forstår og skjønner omfanget av.

3. april 2010 kl. 08:25
Anonym sa...

Ha ha. Jeg ler av alle som disser iPad. Jeg er SÅ ferdig med pc som henger, kræsjer, loker oppdateringer og bare blir tregere og treegeere.. Noe av programmeringen jeg gjør krever pc, og det er det værste som finnes. Til alle dere såkalte "techno-folk" som er opptatt av å være i mot Apple; dere vet ikke hva dere prater om. Ler av dere.

3. april 2010 kl. 08:53
Anonym sa...

til
"Generellt er apple elskerne ikke så teknologi-flinke så de lar seg villig lure av smart markedsføring fra apple. "

Der tar du feil. Jeg studerer ved et av usa (og verdens) fremste it og ingenioer-universiteter. Det er meget faa av de hardbarka nerdsa her som ikke har iphone og mac.."

Jasså gjør du det, da vet du vel det at hverken en PC eller en Mac er et IT-produkt, så lenge du ikke er på nett. Tviler i samme slengen på at det er så veldig mange hardbarka nerds der, da de fleste av dem aldri studerer.

3. april 2010 kl. 10:04
Anonym sa...

Men... Tror dere at Apple kommer til å selge bøtter og spann av iPad eller ei?

3. april 2010 kl. 10:19
Anonym sa...

"Men... Tror dere at Apple kommer til å selge bøtter og spann av iPad eller ei?"

Ja det tror jeg. Det er nok av tullinger som lar seg lure av apple hver gang og villig vekk betaler dyrt for dårlige produkter bare det har en i foran.

3. april 2010 kl. 11:57
Anonym sa...

Apple iPad - JA TAKK.....

3. april 2010 kl. 12:13
Anonym sa...

Ipad er ikke dyrt, prisene i USA startet på $499 uten 3G, $629 med 3G (16Gb). Men hvorfor har den ikke støtte for 4G? Det kommer jo nå.

3. april 2010 kl. 14:33
Jo-Erlend Schinstad sa...

VG skriver at Iphone revolusjonerte markedet med sin trykkfølsomme skjerm. Problemet er at det er Samsung som lager denne skjermen. Det har eksistert sånne dingser svært lenge. Microsoft lanserte det faktisk for mange år siden. Jeg er ikke akkurat noen venn av Microsoft, for å si det mildt, men vi kunne prøve å være litt objektive. Jeg for min del, klarer ikke å forstå hvorfor det er så veldig bra at en datamaskin bare skal kunne kjøre ett program av gangen. Jeg har pleid å kjøre flere programmer på alle datamaskiner jeg har hatt siden 1990.

3. april 2010 kl. 16:11
Anonym sa...

Det er jo ikke en computer, det er jo en Ipad. Laget for å konsummere innhold som er ferdig laget. Uten noe mer dilldall. Du kan surfe, spille musikk, se film spille spill. Alt du har bruk for finnes på App store. Og finnes det ikke der, ja da ar du sikkert ikke bruk for det.

3. april 2010 kl. 18:28
Anonym sa...

Er det så veldig viktig at den er revolusjonerende da? Eller innovativ?

Det aller beste med iPad er jo hvordan den er sammensatt av forskjellig teknologi på en gjennomtenkt måte. Det er jo dette som er det viktige, ikke hvorvidt skjermen lages av Samsung eller Apple.

Det varmer hjertet å se at de velger bort ting og tang som gjør iPad tregt, som feks Flash.

3. april 2010 kl. 19:10
Anonym sa...

"Alt du har bruk for finnes på App store. Og finnes det ikke der, ja da ar du sikkert ikke bruk for det" ... hahaha jævla saueflokk,

Produkter av et selskap med denne mentaliteten har vi definitivt IKKE bruk for... og dette er jo nettopp mentaliteten til steve jobs og gutta.

3. april 2010 kl. 21:31
Anonym sa...

hva klarer nordnmenn å skape???? ikke en dritt!!! sauer!!!

4. april 2010 kl. 00:12
Anonym sa...

Typisk amerikansk hype. Og alle mindre intelligente og ukritiske sauer kaster seg på. Vil man bli lurt så blir man det.............

4. april 2010 kl. 00:18
Anonym sa...

Hva skape?? Er det ikke en sånn Icreate app, eller Isheep sauegreier. Så kan man ha en sånn Idontgiveashit app, hvis man ikke gidder å gjøre så mye den dagen.

4. april 2010 kl. 02:55
Anonym sa...

Det er ikke Samsung som lager touch "digitizeren" på iPad, men de lager kanskje en stor del av LCD IPS panelene som benyttes. Sampling og signalbehandling av multitouch gjøres av dedikert hardware.

Er eller veldig enig med de som nevner at Apple bør applauderes for å velge bort "stasj" istede for å klatte på løsrevede features som ikke henger sammen på en god måte. Apple jobber etter prinsippet om å lage noe selv kan tenke seg å bruke og de setter brukeren i fokus.

Folk kjøper ikke en "dings" for å leke vaktmester, passe opp på virus, organisere musikkfiler i hierarkier og kopiere innhold manuelt til mp3 spilleren sin ...

At Apple med Mac kombinerer det beste fra UNIX (BSD i bunn) med det ypperste i konsistent GUI gjør at de favner bredt, jeg vet om MANGE som har lyst til å bytte ut jobb-pcen med en Mac om de hadde kunnet ...

4. april 2010 kl. 04:22
Anonym sa...

"Apple bør applauderes for å velge bort "stasj" istede for å klatte på løsrevede features som ikke henger sammen på en god måte."

Hahaha snakk om sau. Mener du at f.eks flash er løsrevet stæsj som ikke hører med i en webbrowser? For det er jo nesten ingen websider som bruker flash er det vel?

4. april 2010 kl. 16:57
Jenta med glasskoene sa...

Det finnes teknologi som er bedre enn ipaden. Ipad kan bare gjøre en ting av gangen, og den er liksom banebrytende? Iphonen smelter når du lader den, og likevel er dingsen supergod? nei, gi dere da. Creative er for eksempel bedre enn ipod. Sånn er det. Mye bedre kvalitet osv.

4. april 2010 kl. 20:19

Legg inn en kommentar

 

©2010HELT FEIL!!! | by TNB