søndag 4. april 2010

Ikke dra til Peru!

Min oppfatning av at Peru er et fredelig og idyllisk land med kun glade syngende indianere, slo sprekker da jeg leste om den 20 år gamle norske kvinnelige utvekslingsstudenten som ble utsatt for et brutalt ran fredag. Studenten oppholdt seg på et kontor i det fattige slumområdet Ventanilla, da fire maskerte ranere kom busende på og truet med pistoler. De bandt den stakkars jenta og låste henne inn i et kott. Hun kom heldigvis fra det uten fysiske skader. (Eventuelle psykiske traumer kan forebygges med litt tetris.)

-Nei, nå skal jeg aldri dra til Peru. Det er nok tryggest å holde seg hjemme.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Slapp av.Hun var helt sikkert sosialist.

4. april 2010 kl. 04:40
Anonym sa...

hahaha idiot det er kriminalitet i alle land bli hjemme og ik dra noen steder. ignorant

4. april 2010 kl. 04:56
Håvard sa...

har du vært i Peru? Tja du kan bli med meg, kanskje til Danmark også? Før du skriver, kan du neste gang ha litt mer erfaring. Takk

4. april 2010 kl. 06:19
Anonym sa...

Ja, er jo bare tullete å si at etter et ran er hele peru utrygt. Nå har jo Hovedstaen LIma to sider slum/rik.

Har en kompis som er vokst opp der, og er et veldig fint og ydillisk sted.

4. april 2010 kl. 06:20
Håvard sa...

Hei. Ja slo dette tilbake til han som sa at Peru er utrygt.

4. april 2010 kl. 06:26
Moron sa...

Ja ikke dra til Peru!!!!!!!!!

Jeg trodde ferieøya Tenerife var et trygt sted å være, men jaggu ble ei norsk jente voldtatt og drept der!

Også tenkte jeg å reise til USA, men så leste jeg at en fyr, en gang ble skutt der!!! Så da tenkte jeg "Nei, de er ikke en gjeng snille ursvensker som tar i mot oss med åpne armer :(".

Da tenkte jeg at jeg drar til Japan, der alle står på tå for at jeg skal ha det bra. Men så leste jeg at en svenske ble bakbundet, banket og partert fordi han hadde snakket noe drit i fylla som tilfeldigvis Yakuzaen stod og hørte på... Så da tenkte jeg "Nei, jeg vil IKKE ende mine dager med spisepinner i øynene på havets bunn utenfor Tokyo."

Så tenkte jeg at Danmark sikkert er bra da, for der har dem jo Legoland! Men så hørte jeg om en fyr en gang fikk et ølglass i hodet og dauet av det, så da utelukket jeg Danmark også.

Så jeg fant heller ut at jeg fikk legge sommerferien til Kongsvinger, men annenhver uke i avisen leser jeg om en ektemann som skyter dama og ungene sine der borte, så det kan jo ikke være et bra sted å være.

Får holde meg Hjemme i Oslo, men har hørt at Deli De Luca på Karl Johan ble ranet før jul så... Nå vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg :(

Jo...! IKKE DRA UT AV DØRA!!!! DET ER FARLIG!!! FOLK ER IKKE SNILLE ALLIKEVEL!!! :(

4. april 2010 kl. 07:53
Anonym sa...

pyse.

4. april 2010 kl. 07:56
Maricruz sa...

Slapp helt av! jeg er norsk, og jeg har vært i Peru uten å dø, så da nuller jeg på en måte ut denne hendelsen... Bare dra og dans med indianerne du.

4. april 2010 kl. 09:37
Anonym sa...

Med den innstillingen blir du nok et bereist vesen... Hold deg hjemme du,Pysa....

Hilsen Sør Amerika reisende

4. april 2010 kl. 10:43
yanete sa...

hi jeg har vart ute og reise ganske mye,har vart y Peru ,liede bil og kjørte rund inginting skjede med osssssssssssssss. . Det du sier er helt feil ,du trenger ikje å reise til Peru får at det kan skje noe til deg ,vare dra til Oslo ,det er en del koko son kan stike deg med kniv der og .det skjer over alt i verden ikje vare har og i Peru,men i hele verden .skøner duuuuuuuuuuuuuu. tenk før du skriver neste gang.men du kan ikje vente hele tiden at noe skal skje me deg ,du må slapa av--jiji Te amo Peru.

4. april 2010 kl. 19:03
Hans sa...

Hey!
Her e det mange så ikkje he peiling tydeligvis. Hvis du e redd for å dø eller at någe ska skje med deg så bør du ikkje stå opp av sengå ein gong. Det vil alltid væra krimalitet, vold, ran, shit happends. Det e driit det, men det betyr ikkje at det ska stoppa deg for å leva livet ditt. Det e bare tull. Eg e faktisk i Lima nå, snakka med hu så blai rana før det skjedde. Peru har jo kriminalitet som andre land, det e jo klart. Kanskje litt farlige i Peru enn mange andre land(i Europa). Men dai budde på i et området der det va ikkje trygt for dai å bu. Trur det har vært mer enn ein så fraråda dai sterkt med å bu i det området. Så det er litt daira feil og då. Men det betyr ikkje at folk må absolutt ikkje reisa te Peru. Peru e eit fantastisk land, møje historie, god mat (hvis du e kresen så he dai McDonalds og Burgerking) og mange spennande plasse å besøga. Det e bare sånn når du reiser til utlandet, at du passe ekstra på, kanskje litt mer i Peru og gjerne ha med ein guide som kjenner landet.

Så ikkje dra dårlige konklusjoner alt det du hører. Det noe så er sant, men folk kjenner nok ikkje te bakgrunnen til hendelsen.
Og det er viktig å ta med seg.

5. april 2010 kl. 00:18

Legg inn en kommentar

 

©2010HELT FEIL!!! | by TNB